Onze aankoopbemiddeling

De koop van uw woning in deskundige handen

Bij het kopen van een huis in Amsterdam komt veel kijken. Niet alleen de zoektocht naar uw nieuwe woning kent de nodige uitdagingen, ook als u eenmaal uw droomhuis heeft gevonden staat u voor zaken waar u waarschijnlijk nooit eerder mee te maken heeft gehad. Onze aankoopmakelaars helpen u daar graag bij. Zij werken uitsluitend in uw belang en weten alles over prijsontwikkelingen, biedingsstrategiën, bouwkundige staat, planologische ontwikkelingen, belemmerende bepalingen en andere juridische haken en ogen. Met hun aankoopbegeleiding weet u zeker dat de koop van uw nieuwe huis deskundig tot stand komt. 

Onze werkwijze

Onze aankoopbemiddeling bestaat uit:

  • Uitgebreid verhuisadviesgesprek
  • De aankoopmakelaar stelt een uitgebreid profiel woonwensen op
  • U wordt op de hoogte gehouden van interessant woningaanbod
  • De aankoopmakelaar gaat samen met u actief op zoek naar woningen
  • Het inplannen van bezichtigingen
  • De aankoopmakelaar is aanwezig bij bezichtigingen
  • Overleg en advies over onderhandelingsstrategie

De rol van onze aankoopmakelaar

Wanneer u akkoord gaat met onze aankoopbemiddeling gaan we voor u aan de slag. Uw aankoopmakelaar:

  • Voert de onderhandelingen en legt de gemaakte afspraken vast
  • Levert de benodigde gegevens voor de voorlopige koopakte en controleert deze
  • Organiseert en begeleidt het ondertekenen van de koopakte en geeft de toelichting
  • Bewaakt de ontbindende voorwaarden
  • Organiseert en begeleidt een eventuele bouwtechnische keuring
  • stelt het tijdstip en datum met de notaris vast en maakt alle afspraken
  • Controleert de leveringsakte en de nota van afrekening
  • Is aanwezig bij de eindinspectie, neemt de meterstanden op en assisteert bij aansluiten nutsvoorzieningen
  • Is aanwezig bij overdracht notaris

Onze werkzaamheden

Gedurende de aankoopbemiddeling kunt u rekenen op de volgende werkzaamheden. De makelaar zal:

  • Een erkend hypotheekadviseur inschakelen die kosteloos en vrijblijvend uw mogelijkheden en de bijbehorende maandelijkse lasten met u doorneemt
  • Dagelijks verschillende websites met uw zoekprofiel matchen met woningen die aansluiten bij uw woonwensen
  • Informeren bij collega’s of zij woningen beschikbaar hebben of krijgen die bij uw woonwensen passen
  • Afspraken maken voor bezichtigingen en deze zoveel mogelijk plannen op momenten die voor u goed uitkomen
  • Woningen samen met u bezichtigen
  • Adviseren over de prijs/kwaliteitverhouding, de courantheid en andere bijkomende zaken onderzoeken of er waardebeïnvloedende erfdienstbaarheden, kettingbedingen of andere bepalingen aanwezig en relevant zijn
  • Uitzoeken of er sprake is van mogelijk vervuilde grond, planologische ontwikkelingen of strijdigheden met bestemmingsplannen
  • Het maken van een uitgebreide marktanalyse
  • Opstarten van een bouwkundige keuring, zodat u achteraf niet voor vervelende verrassingen en hoge kosten komt te staan
  • De onderhandelingen voeren. Hierbij is niet alleen de uiteindelijke koopprijs van belang, maar ook de opleveringsdatum en overname van roerende zaken wegen mee
  • Zorgen dat alle overeengekomen zaken correct in de koopakte worden opgenomen
  • In de gaten houden dat u op tijd uw financiering rond heeft, zonder de daarvoor gestelde termijn voorbij te laten gaan
  • De taxatie verzorgen die u nodig heeft voor het verkrijgen van een financiering
  • Controleren of het verplichte energielabel aanwezig is

Voordat u juridisch eigenaar van uw nieuwe woning wordt, inspecteren wij samen met u de woning om te controleren of alles wat in de koopakte is afgesproken door de verkoper is nagekomen. Daarna gaan we samen naar de notaris, waar u officieel eigenaar wordt van uw nieuwe huis en waar u tevens de sleutels overhandigd krijgt.

Controleren verkopende partij

De aankoopmakelaar zorgt ervoor dat onderstaande zaken, voor zover mogelijk, door de verkopende partij ter hand worden gesteld:

  • Erfpachtvoorwaarden
  • Bewijs van eigendom
  • Lijst roerende zaken
  • Gegevens omtrent VVE (juridisch en financieel)
  • Inlichtingenformulier/vragenlijst
  • Bestemmingsplan
  • Kadastraal uittreksel en kaart
  • Gegevens over de bodem
  • Tekeningen van de woning

Kosten aankoopbemiddeling

Indien er een transactie tot stand komt:

  • Berekenen wij een courtage inclusief BTW
  • De courtage zal bij het passeren van de akte van levering door uw notaris worden verrekend
  • De opdracht is op basis van No Cure, No Pay. Behoudens de opstartkosten.
  • Om optimaal voor u te kunnen werken is het noodzakelijk dat alle contacten via ons lopen. Wij spreken af dat u buiten ons om geen overeenkomst tot stand zal brengen en ook geen onderhandelingen voert. Indien in strijd met het hier bepaalde een overeenkomst tot stand komt, heeft RE/MAX aankoopmakelaar recht op courtage
  • Indien u tijdens de duur van deze opdracht besluit tot aankoop van een object dat in verkoop is gegeven aan uw RE/MAX aankoopmakelaar zal hij/zij in overleg met u de aankoopopdracht overdragen aan een andere zelfstandig RE/MAX makelaar

Uw financiële mogelijkheden

Het succesvol kopen van een woning begint feitelijk bij het in kaart brengen van uw (financiële) mogelijkheden. Bijvoorbeeld bezit u wel of geen eigen woning, wel of geen eigen geld, heeft u een vaste baan of bent u misschien zelfstandig ondernemer? In een persoonlijk gesprek wordt dit alles besproken en worden uw woonwensen op een rijtje gezet. Deze woonwensen vormen in combinatie met uw financiële mogelijkheden de basis voor uw persoonlijke zoekprofiel in onze database.

Lees ook: 
Een huis kopen in Amsterdam
Een huis kopen in 8 stappen
Bieden op een huis in Amsterdam
Onze aankoopbemiddeling

Maak een afspraak

Bent u van plan een woning te kopen in Amsterdam? Maak een afspraak met een van onze aankoopmakelaars. In een oriënterend gesprek komt u alles te weten over onze deskundige aankoopbemiddeling voor uw nieuwe woning.  

Naar boven